Busstrafikens Värld

Nyfiken på hur busstrafikens värld ser ut bakom kulisserna? Följ bloggen! här kommer du få en inblick hur det hela rullar!

I Musikens värld

Kategori: Allmänt, Musik

Är det något som Sverige är kännt för så är det just musiken. Med storheter som Max Martin och bortgångne Avicii och även Swedish House Mafia är Sverige väl placerat på musikens karta.

Härom kvällen på jobbet dök en ny låt upp på radion och jag måste säga att denna slog mig med häpnad. Gruppen går under namnet "GAMMAL" och skriver texter med/om känslor som de tonsätter till modern popmusik med influencer av dance. Riktigt bra om ni frågar mig.

GAMMAL är en duo av en tjej och en kille som hittade varann i låtskrivandets värld och beslöt sig för att skapa bandet/gruppen. Hitills har de släppt två låtar: "Blommor där du står" och "Sånger från förut". Under året utlovas fler singlar som resulterar i både EP och en turné.

Lyssnar på "Blommor där du står" och gör er egen tolkning, men jag tror att de har bra potential.

https://www.youtube.com/watch?v=LmDQ3-PMf-o


Eftersom musik är ett stort intresse för mig så försöker jag hålla koll på det som händer i musikens värld och vi är inne i sommarmånaderna vilket i vanlig ordning innebär flera besök av musikstjärnor. Vi har i dagarna just haft Sweden Rock Festival som i vanlig mening gått av stapeln i Sölvesborg och i år gästades de av bland annat Def Leppard och Kiss. Båda gjorde hyllade spelningar enligt nyskrivna recensioner.

Här i Stockholm besöks vi av Phil Collins som gör sin första Sverigespelning på 14 år och i om ungefär en månad landar Gyllene Tiders avskedsturné på Stockholm Stadion. Dessförinnan blir det Svensk rock på Skansen då Takida gästar  scenen och de har med sig Stiftelen vilket bäddar för en hälig kväll i rockens tecken. Takida släppte förövrigt nya plattan "Sju" härom dagen och jag måste säga att den plattan är en fullträff. Med typiskt Takida-sound och bra texter är det bäddat för att spelningen på Soliden-scenen blir toppklass!

Håll koll, jag har kommit över biljetter både till Takida/Stiftelsen och GT och kommer recensera dem här på bloggen!

KOMMENTARER:

  • Peter R säger:
    2019-06-16 | 15:45:27

    Och Sting spelar på Gröna lund i morgonkväll. Och i förrgår släppte Bruce Springsteen nya albumet "Western stars".

Kommentera inlägget här: