Busstrafikens Värld

Nyfiken på hur busstrafikens värld ser ut bakom kulisserna? Följ bloggen! här kommer du få en inblick hur det hela rullar!

Intryck av Iron...

Kategori: Allmänt, Rock, Spelningar

Igår hade jag förmånen att med goda vänners sällskap gå på Iron Maidens spelning på Tele2 Arena här i Sthlm. Spelningen var för mig speciell på flera vis. Dels var det min första OM-Spelning, dels var det den första spelningen jag köpt ståplats-biljett till.

Jag ljuger inte om jag säger att jag vart rätt spänd inför det sistnämnda. Att stå i publikhavet är en speciell känsla och det blir ofta varmt och man har ju läst om folk som svimmat.

Nu så här i efterhand är jag bara lycklig. IM höll superhög klass och spelningen var rysligt bra. Och det var en helt annan känsla att stå i publikhavet. Man rycktes med lätthet med i klassiska låtar som "2 minutes to Midnight" och "Run to The hills"

En fantastisk kväll som har genererat minnen för livet. 

För er som inte varit på en OM-Spelning rekommenderas det starkt. Bruce(frontsångare) är ett energiknippe som levererar både vad gäller sång och i övrigt. Han är under den ca 120 min långa spelningen mycket rörlig. Flyger, hoppar rusar och fäktar sig igenom spelningen. Och levererar till fullo vad gäller sånginsats i låtarna.

Som sagt. En oförglömlig kväll med minnen jag kommer bära med mig resten av livet! 

Iron Maiden, Legacyofthebeasttour, Musikunderhållning, bepartofthelegacy
Kommentera inlägget här: